کد خبر: ۱۰۲۴۷۵
تاریخ انتشار:۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
معافیت‌های مالیاتی برای موجران رعایت کننده سقف اجاره بها
مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: معافیت‌های مالیاتی در قالب طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن واجاره برای موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت می‌کنند در نظر گرفته می‌شود.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سادات مشاور  مسکن وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه براس سکوهای اینترنتی و  مشاوران املاک پیش از این  ابزار های تنظیم گری وجود نداشت گفت: با اجرای طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره که روز گذشته در شورای نگهبان تایید شد و به زودی این طرح ابلاغ می شود ابزار تشویقی و ابزار تنظیم گری  برای  ذینفعان و بخش های مختلف در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود:  معافیت مالیاتی برای موجران که به بازار اجاره مسکن کمک می‌کنند و املاک خودشان‌  را براساس سقف قیمتی که تعیین شده است در نظر گرفته می شود و معافیت تبصره ۱۱ را برای این بخش در نظر خواهیم گرفت.

سادات افزود: پیش از این چالشی در این طرح برای تعیین سقف اجاره بها وجود داشت تصمیم گیری های پیش از این در دوره کرونا صورت گرفته بود و با استفاده از ظرفیت و کمک های  شورای حل اختلاف مسئله تعیین سقف اجاره بها اجرایی می شود.

سادات اظهار کرد: از چند ماه گذشته  با همکاری دستگاه ها اقدام به شناسایی خانه‌های خالی میکنم و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح بتوانیم واحدهای خالی بیشتری را شناسایی کنیم.

وی افزود:  این طرح نقش بسیار موثری بین موجر و مستاجر  ایفا می‌کند  و این طرح می تواند تقش نقش خوبی در تنظیم بازار  اجاره مسکن طی امسال ایفا کند.