کد خبر : ۶۶۸۸۹
به روز شده در : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
رئیس اتحادیه شویندگان گفت: مواد شوینده‌ای که در بازار نیست، قرار است گران شود.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به انتشار شایعاتی پیرامون افزایش قیمت موادشوینده آقای بختیار علم بیگی رئیس اتحادیه شویندگان به سوالات زیر پاسخ داد.

آیا افزایش قیمت مواد شوینده تایید و صورت گرفته است ؟

علم بیگی: در خرداد پارسال افزایش قیمت در مواد شوینده داشتیم و بعد از آن تمامی اقلام و مواد مصرفی و برای تولید در این زمینه افزایش پیدا کرده است.

قیمت هایی که افزایش پیدا کرده است بیشتر آن تولیداتی است که در داخل خود مواد معدنی دارند که مربوط به دولت است.

از ۴ ماه پیش اعلام کرده ایم با وضع موجود شرکت‌ها شرایط تولیدشان مختل می‌شود و تا کنون به آن نظری که داشتیم نرسیده ایم در نتیجه اکنون این کالا در فروشگاه‌ها کم شده و علاقه نداریم این حالت به وجود بیاید.

پس افزایش قیمت هنوز صورت نگرفته است؟

علم بیگی: با توجه به اینکه شوینده ها در ردیف سوم مصرف قرار دارند. انجمن این صنف با همکاران صحبت می کنند و به یک نتیجه ای می رسیم هم اکنون به نتایجی رسیده ایم و منتظر هستیم تاییده هستیم. با توجه به اینکه تمام نهاده ها از جمله آب / برق و گاز و مواد اولیه که از داخل و خارج تهیه می شود، گران شده همچنان این موضوع در ابهام قرار دارد.

یعنی هنوز افزایش قیمت به تایید سازمان حمایت نرسیده؟

علم بیگی: ما حتما نباید تاییده به این صورت داشته باشیم. ما باید تمام روش های قیمت گذاری را رعایت کنیم و برای اینکه مشکلی پیش نیاید بعدا تعاملی هم با سازمان حمایت و بقیه سازمان ها انجام می دهیم و بعد از آن نرخ رسمی را اعلام می کنیم.

ما قیمت را تعدیل می کنیم و بعد از آن سعی می کنیم آن را به تایید برسانیم و بعد اعلام کنیم اما هم اکنون با توجه به اینکه مقداری بازار با کاهش مواد شوینده مواجه است اجبار پیدا کرده ایم که قیمتی را با همکاران در نظر بگیریم که تعدیل قیمت انجام شود تا با سازمان ها دیگر با نرخ جدید به تعامل برسیم.

پس قیمت کالا در بازار تغییر پیدا می کند و این درصد افزایش قیمت چقدر است ؟

علم بیگی: قرار است قیمت ها به اندازه ای تعدیل یابد که شرکت ها بتوانند تولید کنند. شرکت‌های پتروشیمی داخلی همکاری لازم را با ما انجام نمی دهند.

درصد افزایش قیمت برای مواد شوینده پودری و غیر پودری که در نظر دارید، چقدر است؟

علم بیگی: برای شوینده‌های پودری حداقل افزایش نرخ حدود ۲۴ درصد است و برای غیر پودری‌ها نیز ۴۰ درصد است.

این افزایش قیمت برای شوینده های تولید داخل است؟

علم بیگی: بله چون ما انجمن تولید کنندگان داخل هستیم و مواد ذکر شده برای تولید داخل است. البته تولیدکنندگانی که در داخل سرمایه گذاری کرده اند نیز شامل این قیمت گذاری می شود.

آیا این افزایش قیمت اعمال شده است ؟

علم بیگی: درباره کالاهایی که در بازار و فروشگاه ها نیست گفته شده که افزایش قیمت اعمال شود.

این افزایش قیمت برای کالاهایی که قرار است وارد بازار شود نیاز به تاییدیه دارد؟

علم بیگی: بله چرا که هنوز تعدیل شده قیمت کالا به بازار نرسیده و قرار است که تولید شود و بعد از اینکه به بازار ارسال شد امید داریم که بتوانیم با سازمان های مربوطه تعامل داشته باشیم.

همیشه این گونه است که وقتی بخواهیم محصولی را به بازار ارائه کنیم در مورد قیمت نظر سازمان‌های دیگر را جویا می شویم، اگر نرخ‌ها مشکلی داشته باشد آن را برطرف می کنیم.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: