پربازدید ها
کد خبر : ۶۶۹۶۲
به روز شده در : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
ساداتی نژاد:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی با نرخ جدید در سامانه بازارگاه بارگذاری شده که تا پایان هفته به ۹۰۰ هزار تن می رسد.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای جواد ساداتی نژاد گفت: : بیش از ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی در بازارگاه بارگذاری شده است که براین اساس هر کیلو ذرت ۱۱۳۰۰ تومان، جو ۱۱,۳۰۰ تومان و کنجاله ۱۶,۳۰۰ تومان عرضه می شود و تا پایان هفته به بیش از ۹۰۰ هزار تن خواهد رسید.

به گفته اودر اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، یکی از موضوعات مهم تأمین نقدینگی بوده که این امر با کمک بانک کشاورزی در حال اجرا است. چک‌های برگشتی و بدهی‌های معوقه برای اجرای این طرح توسط بانک مرکزی مانع زدایی شده‌اند.

ساداتی نژاد می‌گوید: خرید تضمینی مرغ و تخم مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای افزایش ذخایر استراتژیک انجام خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، شیر مازاد دامداران توسط شرکت‌های زنجیره تولید شیر خریداری خواهد شد تا به شیرخشک تبدیل شود و مازاد شیر در روستاها هم توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خریداری می‌شود.

وی گفت: مرغداران و دامداران نباید هیچ دغدغه‌ای برای تأمین و تولید داشته باشند و ما بنا داریم در جیب مرغداران گوشتی، غیر گوشتی و گاوداران پول بگذاریم.

با اصلاح نظام یارانه و افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ، تقاضا در بازار کاهش یافته است که این امر موجب شده این محصولات کمتر از نرخ مصوب عرضه شود؛ لذا پشتیبانی امور دام در راستای حمایت از تولید اقدام به خرید تضمینی کرده است.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: