کد خبر : ۶۷۰۳۳
به روز شده در : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
با خروج بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس
شاخص کل بورس این هفته از ارتفاع یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد به تراز یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید.
به گزارشسفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل هم وزن این هفته ۱.۳۱ درصد کاهش پیدا کرد و بر روی پله ۴۳۶هزار و ۷۹۴ واحد قرار گرفت. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۰.۷۲ درصدی روبه رو شد.

در مجموع، هفته‌ای که گذشت، بازار قدرتمندی را شاهد نبودیم و بازار با تردید برای فروش و ترس برای خرید مواجه بود.

گزارشات منفی صنایع خروج پول از بازار را رقم زد

قطعی برق، سبب اُفت برخی از صنایع شد

آقای شهاب خدابخشیان کارشناس بازار سرمایه گفت: از جمله عواملی که روند بازار را در یک هفته اخیر تحت تاثیر قرار داد، احتمال قطعی برق برخی از صنایع بود. همچنین شفاف سازی ارائه شده توسط صنعت فولاد، نشان از تحمیل زیان ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به این صنعت دارد. همچنین اخبار جهانی اقتصادی و سیاسی نیز بر روی روند بازار موثر بود.

گزارشات منفی صنایع خروج پول از بازار را رقم زد

او می‌گوید، گزارش های سالانه شرکت‌هایی همچون پتروشیمی و پالایشی نیز، توقع بازار را برآورده نکرده و این شرکت ها سودآوری کمتری نسبت به پیش بینی‌ها منتشر کردند و همین عامل نیز سبب خروج پول از بازار و اصلاح آن شد.

خروج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی در یک روز

به گفته کارشناس بازار سرمایه، بیشترین میزان خروج پول حقیقی از بازار طی ۳ ماه اخیر در روز دوشنبه به میزان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اتفاق افتاد.

آقای حسینی گفت: در هفته گذشته صنعت حمل و نقل با رشد ۷.۴۷ درصدی پیشتاز صنایع بازار بود و بعد از آن سایر معاون با رشد ۲.۲۲ درصد، اطلاعات و ارتباطات با ۱.۶۴ درصد و فنی مهندسی با رشد ۱.۰۷ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در مقابل محصولات چوبی، منسوجات و محصولات چرمی بیشترین بازده منفی را داشتند.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، از پنج روز کاری هفته، فقط روز چهارشنبه شاهد ورود پول اشخاص حقیقی بودیم و چهار روز دیگر خروج پول افراد حقیقی در بازار داشتیم. در مجموع طی این هفته ۲ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار با میانگین روزانه هزار و ۸۷۹ میلیارد تومان خارج شد.

او  می‌گوید، ارزش معاملات خرد بازار نیز به ۲۸ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان رسیده که به طور متوسط روزانه ۵ هزار و ۷۶۲ میلیارد تومان بوده است.

عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: