کد خبر : ۶۷۱۶۱
به روز شده در : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
وال استریت ژورنال آمریکایی گزارش داد علی رغم ممنوعیت واردات نفت از روسیه اما شرکت‌های کوچک اروپایی نفت روسیه را با قیمت‌های پایین تحت پوشش قراردادهای بلندمدت می خرند.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از مهر وال استریت ژورنال آمریکایی گزارش داد علی رغم ممنوعیت واردات نفت از روسیه اما شرکت‌های کوچک اروپایی نفت روسیه را با قیمت‌های پایین تحت پوشش قراردادهای بلندمدت می خرند و آن را در بازار می‌فروشند.

این روزنامه می‌گوید این شرکت‌ها از خلأهای تحریم‌ها و خرید نفت روسیه استفاده می‌کنند تا بتوانند نفت را ارزان‌تر خریداری کنند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا همچنان با مجارستان بر سر طرح‌هایی برای ممنوعیت واردات نفت از روسیه، دومین صادرکننده بزرگ نفت خام جهان، پس از حمله به اوکراین، بحث می‌کند و رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، سه شنبه گذشته گفت که کشورهای اتحادیه اروپا احتمالاً با ممنوعیت نفت روسیه «طی چند روز» موافقت خواهند کرد.

هابک یک روز پیش در مصاحبه‌ای با تلویزیون ZDF هشدار داد که ممنوعیت به طور خودکار کرملین را تضعیف نمی‌کند زیرا قیمت‌های بالاتر به آن امکان می‌دهد درآمد بیشتری کسب کند و در عین حال نفت کمتری بفروشد.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: