کد خبر : ۶۹۳۳۴
به روز شده در : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم سالانه خرداد ١٤٠١ املاک مسکونی شهر تهران به ۲۵.۱ درصد رسیده که نسبت به دوره مشابه ۶ دهم درصد کاهش داشته است.

به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از مرکز آمار ایران متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی مناطق ٢٢ گانه شهر تهران در خرداد ١٤٠١ را اعلام کرد که بر اساس آن عدد شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۱۴۰.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل که این شاخص ١٣١ بود ٧.١ درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم نقطه به نقطه

منظور از تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. در خرداد ١٤٠١ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۳۵.۵ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل که ٢٩.٦ درصد بود، ٥.٩ درصد افزایش داشته است.

افزایش تورم ماهانه

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل است. در خرداد ١٤٠١ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٧, ١ درصد بوده است. تورم ماهانه خرداد ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل که ٦ درصد بود، ١.١ واحد درصد افزایش داشته است.

تداوم روند کاهشی تورم سالانه مسکن در دولت سیزدهم

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل (۱۲ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۰) است. نرخ تورم سالانه خرداد ١٤٠١ املاک مسکونی شهر تهران به ۲۵.۱ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل که ۲۵.۶ درصد بود ۶ دهم درصد کاهش داشته است.

تورم سالانه مسکن در دولت سیزدهم منفی شد

متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی مناطق ٢٢گانه شهر تهران

در خرداد ١٤٠١ متوسط وزنی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ٢٢گانه شهر تهران به ٤١ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است. در این ماه منطقه ١ با متوسط قیمت ٧٨ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان بیشترین و منطقه ١٧ با متوسط قیمت ٢٠ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است برای محاسبه متوسط وزنی قیمت مسکن، در سطح منطقه از مساحت ملک فروش رفته و در سطح کل شهر تهران از وزن منطقه‌ای (جهت از بین بردن اثر حجم معاملات) به عنوان وزن استفاده شده است.

عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: