کد خبر : ۷۰۷۸۳
به روز شده در : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
رئیس سازمان مالیات خبر داد
منظور گفت: تاکنون ۵هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه مودیان مالیاتی ثبت‌نام کرده اند و در مرحله اول از فعالان و شرکت های بورسی درخواست کرده ایم تا ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در بخش خبری ۲۱ به سوالات زیر پاسخ داد:

سوال: سامانه مودیان مالیاتی از چه زمانی باید اجرا شود وچه مزایای خواهد داشت؟

آقای منظور : در آستانه اجرای قانون پایانه های فروشگاهی  وسامانه مودیان مالیاتی هستیم  واین قانون از اردیبهشت سال قبل باید به مرحله اجرایی می رسید اما به دلیل آنکه زیر ساخت های آن فراهم نشده بود تاخیر داشت. دولت زیرساخت ها را فراهم کرد و هم اکنون در آستانه اجرایی شدن آن هستیم.

سوال: نحوه ارسال صورت حساب ها در این سامانه به چه صورتی خواهد بود؟

آقای منظور : پیش بینی شده تمامی خرید و فروش و معاملات فعالان اقتصادی در قالب صدور صورت حساب های الکترونیکی باشد که نسخه ای از این صورت حساب ها به سامانه سازمان امور مالیاتی باید  ارسال  شود در زمان اجرای این قانون تمامی فعالان کارخانه و تولیدکنندگان  زمانی که کالا را به فروش می رسانند برای این کالا صورت حساب الکترونیکی باید صادر کنند و در آن ارزش کالا درج شده و میزان ارزش افزوده و نسخه ای از آن به سامانه طراحی شده ارسال می شود.

سوال: تمامی فعالان اقتصادی و خرده فروشان در این طرح درگیر هستند؟

آقای منظور : با توجه اجرای این قانون  تمامی فعالان  اقتصادی  در روستا و شهر  در این طرح قرار دارند و با توجه به آنکه خرده فروشان را درگیر می کند پیشنهاد کرده ایم اجرای آن به صورت تدریجی باشد تا آموزش های لازم به مودیان و فعالان دهیم تا در چارچوب دستورالعمل صادر شود و با توجه به آنکه تمامی دستورالعمل  ها باید رعایت شود  بنابراین  باید فعالان خود را آماده کنند با نرم افزارهای ارسال آشنا شوند  پیشنهاد کرده ایم تدریجی باشد .

سوال : اجرای این طرح در ابتدا با چه اشخاصی است؟

آقای منظور : اجرای آن با مودیان بزرگ و فعالان اقتصادی بزرگ شروع می شود و به صورت مرحله به مرحله و تدریجی به خرده فروشان و مصرف کننده نهایی می رسد. در فراخوان اول شرکت های بورسی و شرکت های دولتی به عضویت سامانه در می آیند و فرصت سه ماه داده ایم  به تا  صندوق های فروش را متناسب با دستور العمل ها کنند و بعد از سه ماه وارد فاز اصلی می شوند تا صورت ها ارسال شود.

سوال: از چه زمانی دستور العمل و ثبت نام اجباری می شود؟

آقای منظور : ثبت نامی از هفته مالیات بوده  کسانی که علاقمند بوده و داوطلبان  وارد سامانه شده اند تا به امروز  ۵هزار و ۳۰۰ داوطلب وارد   سامانه شده  و  خوشبختانه استقبال خوب بوده است.

ثبت نام اجباری نیست فعلا و عضویت تا سازمان اعلام در آستانه اولین فراخوان ثبت نام صورت می گیرد و فعلا  با اصناف و مشاغل خرد کاری نداریم و در آخرین مرحله استارت  کار انجام می شود و  این کار به تدریج و آهستگی انجام می شود  تا  فشاری وارد  کسب وکار نشود و اختلالی ایجاد نشود.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: