کد خبر : ۷۰۸۳۷
به روز شده در : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
اوجی:
اوجی گفت: امیدوارم دولت‌های بزرگ غربی درک درستی از حساسیت‌های بازار داشته باشند و در مسیر تحقق امنیت انرژی جهان، رفتاری منطقی در پیش بگیرند.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جواد اوجی گفت:  زمستان امسال برای اروپایی‌ها و برای همه جهان بسیار مهم است و باید از هم اکنون به فکر باشند.

به گفته وزیر نفت،  این آمادگی وجود دارد تا به اقتضای شرایط بازار نفت، به سرعت تصمیم‌گیری و اقدام‌های لازم از سوی اوپک‌پلاس انجام شود.

او گفت:  وضع بازار جهانی نفت به‌گونه‌ای است که بازگشت نفت ایران به بازار می‌تواند پاسخگوی بخشی از مشتریان و کمک‌کننده به ایجاد تعادل و آرامش در بازار‌های جهانی باشد.

وزیر نفت­ در سی‌ویکمین نشست کشور‌های عضو ­اوپک بر ادامه همکاری سازنده و حمایت مؤثر از اوپک، دبیرکل تازه و دبیرخانه اوپک تاکید کرد.

هیثم الغیص، دبیرکل تازه اوپک نیز در حاشیه این مراسم از ایران به عنوان کشور تاثیر گذار در بازار جهانی‏، ­خواست ­همچون گذشته نقش پر رنگی­ ایفا کند. ­

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس با انتشار بیانیه‌ای در سی‌ویکمین نشست خود با توجه به شرایط کنونی بازار نفت و اجماع درباره چشم‌انداز آن تصمیم گرفتند تولیدشان در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ روزانه ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: