کد خبر : ۷۰۹۱۱
به روز شده در : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
شاخص کل بورس با رشد ۱۱ هزار و ۵۶۳ واحد در تراز یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۹۲۴ واحد متوقف شد.

به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز شنبه (۱۵ مرداد) شاخص کل بورس با رشد یک هزار و ۵۰۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۶۸ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۱۱ هزار و ۵۶۳ واحد در تراز یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۹۲۴ واحد متوقف شد.


آقای آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه گفت:امروز روند بازار مناسب بود و این روند خوب نتیجه دو خبر بود خبر اول در رابطه با نرخ بهره بین بانکی بود که به جای شنبه روز پنج شنبه عدد آن اعلام شد و روند آن نزولی بود خبر بعد هم در حوزه اخبار سیاسی که به گوش می‌رسد است که گروه‌های مختلف از جمله خودرویی‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

بورس با رشد ۱۱ هزار و ۵۶۳ واحدی سبز پوش شد

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان رسید. «فملی»، «وبملت» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «شپنا» و «شبندر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۶ هزار و ۸۸ واحدی روی پله ۳۹۰ هزار و ۱۴۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ هزار و ۱۶۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۸۸ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۵۰ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد ۷۲۶ میلیارد سهم به ارزش ۴۲۶ میلیارد تومان رسید

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فملی، وبملت و شستا به ترتیب با ۱۱۵۴.۱۱، ۱۱۱۳.۴۸ و ۱۰۲۹.۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شبندر، شپنا و شبریز به ترتیب با ۵۲۸.۵۶، ۴۴۸.۵۳ و ۳۶۱.۹۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های بپاس، خدیزل و دماوند به ترتیب با ۷۸.۹۵، ۸.۸۷ و ۷.۶۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شاوان، فغدیر و کلر به ترتیب با ۹.۴۱، ۱.۵۲ و ۱.۶۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز فراورده نفتی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۲۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «خودرو» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های ورنا، وساپا و خچرخش بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های حپترو، شفن و تکنو بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های فزر، وآوا و زبینا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت زنگان، شاوان و کلر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و همای و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و کمند در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اراد ۳۳۴، اعتماد، ثبات بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اوصتا، اراد ۴۲ و آوند در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های میدکو ۲، کمند و افران بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، وبملت و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۸۷۴ و اخزا ۹۱۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های سپیدما، اراد ۸۶۴ و اراد ۸۷۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: