آخرین اخبار
پربازدید ها
کد خبر : ۷۰۹۷۳
به روز شده در : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
مدیرکل استاندارد استان تهران:
مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: هرگونه وسایل توزین و سنجش بدون برچسب آزمون استاندارد در واحدهای صنفی جمع‌آوری و توقیف می‌شود.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از اداره‌کل استاندارد استان تهران، عباس نوری با اشاره به ماده ۱۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و نیز ماده ۲۰ از فصل پنجم ضوابط اجرایی و مقررات اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش، خطاب به واحدهای صنفی دارنده وسایل توزین و سنجش استان اظهار کرد: در صورت قبول شدن در آزمون دوره‌ای وسایل توزین و سنجش و انطباق آن‌ها با استاندارد ملی، ضمن الصاق برچسب آزمون، توسط بازرسان آزمایشگاه‌های همکار این اداره‌کل، با پلمب ویژه اوزان و مقیاس‌ها، پلمپ‌گذاری خواهند شد.

مدیرکل استاندارد استان تهران ادامه داد: الصاق پلمب‌های مذکور بر روی وسایل توزین و سنجش، به منزله قانونی بودن این وسایل بوده و مسؤولیت حفظ و نگهداری از آن بر عهده صاحب وسیله است.

وی هشدار داد: امسال همه وسایل توزین و سنجش فاقد پلمب ویژه اوزان و مقیاس‌ها غیرقانونی تلقی و به استناد ماده ۱۹ از بند «ب» ذیل فصل چهارم ضوابط اجرایی و مقررات اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش، توقیف و جمع‌آوری می‌شوند.

نوری خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، حدود چهار هزار مورد بازرسی و آزمون از وسایل توزین و سنجش عمومی در استان انجام شده است.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: