کد خبر : ۷۳۴۵۴
به روز شده در : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سرمزرعه ۷۱ هزار تومان است و طبق برآوردها تولید این محصول امسال به ۱۱۰ هزار تن می رسد.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سرمزرعه ۶۹ تا ۷۱ هزار تومان است، درحالیکه قیمت تمام شده بدون احتساب سود تولیدکننده ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است.

به گفته او، علی رغم آنکه قیمت ماهی سرمزرعه و عمده فروشی کمتر از نرخ تمام شده است، اما قیمت برای مصرف کننده بالاست. درحالیکه اختلاف عمده فروشی تا خرده فروشی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است.

نبی زاده می گوید: با توجه به افت تقاضا و نبودکشش بازار پیش بینی می شود که قیمت قزل آلا تغییری نداشته باشد. هر چند طبق سنوات گذشته قیمت ماهی از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان افزایش می یابد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: هم اکنون خیلی از مزارع با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند، پیش بینی می شود که اگر حمایتی از تولیدکنندگان انجام نشود، ۸۰ درصد مزارعی که در سیل اخیر از تولید خارج شدند، دیگر نتوانند به فعالیت ادامه دهند.

بنابر گفته نبی زاده، امسال برآورد می شود که تولید قزل آلا به ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تن برسد که این‌ میزان نسبت به سه سال گذشته افت ۴۰ درصدی تولید را نشان می دهد.

آمارها حاکی از آن است که در سیل اخیر هزار میلیارد تومان خسارت به بخش قزل آلا وارد شد که براین اساس ۸ تا ۱۰ درصد تولید از بین رفت.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: