کد خبر : ۷۶۸۴۵
به روز شده در : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سرمایه‌‌گذاری امن و منطقی ویژگی خرید اوراق ارزی بانک مرکزی است. غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتشار و عرضه اوراق بانک مرکزی و عواید این طرح برای اقتصاد با نقدینگی بالا، گفت: به نظر می‌‌رسد

به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از دنیای اقتصاد ،سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سرمایه‌‌گذاری امن و منطقی ویژگی خرید اوراق ارزی بانک مرکزی است. غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتشار و عرضه اوراق بانک مرکزی و عواید این طرح برای اقتصاد با نقدینگی بالا، گفت: به نظر می‌‌رسد برای جمع‌آوری بخشی از نقدینگی موجود جامعه و آنچه منجر به افزایش تورم شده بانک مرکزی با انتشار و عرضه اوراق ارزی ایده خوبی را در این راستا به کار گرفته تا نقدینگی موجود جامعه که بخش مهم و قابل توجهی از آن در عرصه‌های دلالی و سفته‌بازی ورود می‌‌کند جمع شود.
سرمایه‏‌گذاری امن و منطقی؛ ویژگی خرید اوراق ارزی بانک مرکزی
او در این باره افزود: با توجه به اینکه نقدینگی امروز در اقتصاد ایران بسیار بزرگ و البته پراکنده است بانک مرکزی برای مدیریت نقدینگی دست به این اقدام زده تا بتواند نقدینگی را مدیریت کند، بنابراین امیدواریم تداوم این طرح‌ها منجر به هدایت نقدینگی به سمت بازار‌‌های

مولد و فعالیت‌‌های تولیدی شود تا آثار مطلوب چنین طرح‌هایی در سطح اقتصاد مشخص شود.

مرحبا خاطرنشان کرد: به نظر می‌‌رسد طرح بانک مرکزی برای جمع‌آوری نقدینگی کف جامعه با عرضه و انتشار اوراق می‌تواند سمت و سوی سرمایه‌گذاری‌‌های هدفمند را تقویت کند و با پررنگ کردن این منظور در عرصه‌های مختلف اقتصادی نقش اقتصاد مولد را ارتقا دهد که قطعا به نفع کل جامعه است و به کاهش بحران بیکاری منتهی می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وجوه مثبت طرح انتشار و عرضه اوراق ارزی از سوی بانک مرکزی سرمایه‌‌گذاری مطمئن با کمترین ریسک است.

سرمایه‌‌گذاری با سود منطقی که قطعا با پشتیبانی خوب بانک مرکزی مورد اقبال عموم مردم قرار می‌گیرد و اجرای درست آن می‌تواند اثرات مثبتی روی اقتصاد به خصوص در بخش تامین مالی فعالیت‌‌های مولد و جلوگیری از توسعه و افزایش دلالی ایفا کند.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: