کد خبر : ۷۶۸۸۲
به روز شده در : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
فعالیت کارخانه نوامبر ژاپن با سریعترین سرعت در ۲ سال اخیر کاهش یافته است.


به گزارش سفیر اقتصاد به نقل ازایسنا، یک نظرسنجی تجاری امروز(پنجشنبه) نشان داد که فعالیت‌های تولیدی ژاپن در ماه نوامبر با بدتر شدن تقاضا به دلیل فشارهای تورمی قوی، با سریع‌ترین سرعت در دو سال اخیر کاهش یافت.

انقباض در فعالیت کارخانه‌ها همچنین اولین کاهش ماهانه در ۲۲ ماه گذشته را رقم زد و چشم‌انداز اقتصادی ژاپن را به عنوان علامت سوال برانگیخت زیرا این کشور برای رشد به شدت به تجارت با چین و سایر کشورها متکی است.

شاخص مدیران خرید در نوامبر از ۵۰.۷ نهایی ماه قبل به ۴۹.۴ تعدیل فصلی کاهش یافت. این بدان معناست که فعالیت شدیدترین انقباض را از زمان ثبت ۴۹ در نوامبر ۲۰۲۰ ثبت کرد و برای اولین‌بار از ژانویه سال گذشته به زیر ۵۰ که انقباض را از انبساط جدا می‌کند، سقوط کرد.

لورا دنمن، اقتصاددان می‌گوید اوضاع نامناسب شرایط تقاضا و فشارهای تورمی حاد همچنان به کاهش تولید و سفارش‌های جدید ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد شرکت‌های تولیدی نیز به طور فزاینده‌ای نسبت به آینده خود محتاط هستند زیرا افت احساسات تجاری نشان می‌دهد که شاخص را در پایین‌ترین سطح خود از ماه می قرار داده است.

نتایج نظرسنجی نشان داد که تولید با سریع‌ترین سرعت در ۲۶ ماه گذشته کاهش یافت و برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت.   سفارشات صادراتی جدید و به طور کلی سفارشات جدید نیز کاهش قابل توجهی داشتند. داده‌ها نشان می‌دهد که فعالیت در بخش خدمات حتی با رشد  کسب‌وکار جدید برای سومین ماه متوالی متوقف شد.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های هفته گذشته نشان داد که اقتصاد ژاپن به طور غیرمنتظره‌ای برای اولین بار در یک سال در سه ماهه سوم کوچک شده است که به دلیل خطرات رکود جهانی، ین ضعیف و هزینه‌های واردات بالاتر، مصرف خانوارها و مشاغل را تحت‌تاثیر قرار داده است.

عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: