کد خبر : ۷۷۳۵۹
به روز شده در : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سال گذشته متوسط دریافت مالیات بر ارزش افزوده در کشور ۴۵۰۰ میلیارد تومان درماه بود که برآورد میشود این مبلغ تا پایان سال به ۹۰۰۰ میلیارد تومان در ماه برسد.
 به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی به اهمیت سامان دهی وضعیت مالیاتی کشور اشاره کرد و گفت : متاسفانه نشت مالیاتی در کشور موجب نابسامانی در حوزه درآمدهای مالیاتی شده است که یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در خصوص سامان دهی نظام مالیاتی کشور قانون مالیات بر عایدی سرمایه می باشد. این قانون موجب میشود منابع از اقتصاد غیرمولد به سمت اقتصاد مولد و اقتصاد واقعی حرکت کند و از سوداگری جلوگیری نماید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس،  در این خصوص توضیح داد: در واقع قانون مالیات بر عایدی سرمایه  مانع  از سوداگری در اقتصاد می‌شود  و هیچ ربطی به افزایش نرخ و پایه مالیاتی نخواهد داشت. در واقع موجب جلوگیری از نشت مالیاتی خواهد شد که این امر  منجر انتفاع اکثریت مردم خواهد بود.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به ضرورت جلوگیری از نشست مالیاتی در کشور گفت: قانون سامانه مودیان پایانه های فروشگاهی  موجب شفافیت در اطلاعات مالیاتی شده است؛ بدین معنا که مالیات بر اساس سامانه رصد صورت میگیرد نه بنا بر اظهار ممیز و تشخیص شخص که این امر مانع از فساد خواهد شد.

 پورابراهیمی در این خصوص افزود: سال گذشته متوسط دریافت مالیات بر ارزش افزوده در کشور 4500 میلیارد تومان بوده است که خوشبختانه با اتصال بیش از 7 میلیون دستگاه پوز  به سامانه مالیاتی کشور برآورد میشود این مبلغ تا پایان سال به 9000 میلیارد تومان در ماه برسد.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: