کد خبر : ۸۰۲۵۳
به روز شده در : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد
رئیس سازمان امور مالیاتی از تولید اظهارنامه برآوردی برای اشخاص حقیقی و حقوقی که اظهارنامه مالیاتی ارائه نمی‌کنند، خبر داد.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از ایسنا، داوود منظور امروز (دوشنبه) در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران با تاکید بر اینکه بخش بزرگ جامعه مودیان خوش حساب هستند که پرداخت مالیات را وظیفه خود می دانند، اظهار کرد: دولت برای اینکه بتواند خدمات شایسته ارائه کند، نیازمند تامین مالی پایدار است و مالیات این نقش را به خوبی ایفا می کند.

وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته و سال جاری گام‌های مهمی برداشته شد. رویکرد ما در دوره تحول مالیاتی تعامل حداکثری با جامعه مؤدیان است، زیرا معتقدیم نظام مالیاتی شریک فعالیت اقتصادی همه فعالان اقتصادی است که به یمن تلاش آن ها چرخ‌های اقتصاد می‌چرخد.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این سازمان به مؤدی محوری معتقد است، گفت: تلاش این است خدمات الکترونیکی شود. در هفته قبل نیز سکوی نرم افزاری مالیات من برای تلفن همراه رونمایی شد که هرکس از تلفن همراه از سوابق مالیاتی خود مطلع شود.

منظور با تاکید بر اینکه یکی از اصول دیگر سازمان اعتماد به خوداظهاری‌ها است، افزود: رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور بر اعتماد به خوداظهاری مؤدیان تاکید دارند. این فرایند در سال گذشته شروع شد و امسال افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت. در سال جاری ۷۷ درصد اظهارنامه عملکرد ۱۴۰۰را  بدون رسیدگی پذیرفتیم. اوراق قطعی برای یک میلیون و ۸۰۰ مؤدی اماده و به کارپوشه آن‌ها ارسال شده و قرار است پنج تا ۱۰ درصد مؤدیان به صورت تصادفی بررسی شوند.

وی در ادامه از تولید اظهارنامه برآوردی خبر داد و گفت: در سال جاری تلاش شد اظهارنامه‌های برآوردی برای فاقدین اظهارنامه تولید کنیم. درواقع برای افرادی که اظهارنامه تسلیم نکنند، اظهارنامه برآوردی تولید می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در این راستا برای ۳۵۰ شخص حقوقی و سه میلیون شخص حقیقی که برای ۱۴۰۰ اظهارنامه ارائه نکرده بودند، بر اساس اطلاعات موجود در سامانه‌ها اظهارنامه برآوردی تولید شد.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: