کد خبر : ۸۰۳۴۲
به روز شده در : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛
بذرپاش گفت: بازآفرینی شهری ایران و تولید مسکن در این بافت‌ها باید تبدیل به یک جریان اجتماعی شود.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی،  مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این نشست، بهره‌مندی از شرکت بازآفرینی شهری ایران را ظرفیت مناسبی برای تولید مسکن عنوان کرد و گفت: بهترین روش تولید مسکن که آسیب شهرهای جدید را ندارد، تولید مسکن از طریق مدل‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران است. بنابراین باید ظرفیت‌های شرکت بازآفرینی شهری در حوزه تولید مسکن تقویت شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بازآفرینی شهری ایران و تولید مسکن در این بافت‌ها باید تبدیل به یک جریان اجتماعی شود. زیرا وقتی تولید مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری تبدیل به جریان عمومی شود با سرمایه اجتماعی مردمی می‌تواند تحولات قابل‌توجهی را در بخش مسکن ایجاد کند.

بذرپاش با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر بازآفرینی شهری و افزایش مشارکت مردم در این بافت‌ها برای تولید مسکن تاکید دارند،گفت: دولت در احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید تسهیلگری کند و بر این اساس تلاش کنیم تا از روش‌های مشارکتی و بسیج همه امکانات تولید مسکن و تحقق اهداف دولت جامه عمل بپوشانیم.

وزیر راه و شهرسازی تولید سالانه میلیون واحد مسکونی را فرصتی مناسب برای اقتصاد و اشتغال کشور اعلام کرد و گفت: مسکن وابستگی حداقلی به تحریم‌ها دارد و به همین دلیل ‏می‌توان با تقویت این بخش به اقتصاد و اشتغال کمک کرد.

بذرپاش ادامه داد: راهبری تولید مسکن را بازآفرینی شهری بر عهده بگیرد و باید تدابیری اتخاذ شود تا بازآفرینی در تولید مسکن پیشرو باشد.

او با تاکید بر اینکه اثرات تصمیم‌ها و عملکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران بر زندگی مردم تأثیر دارد و اثرات تصمیمات مثبت شرکت باید در زندگی مردم متبلور شود،گفت: روش‌های بازآفرینی شهری در بافت‌های دارای خدمات و امکانات الگویی برای تولید مسکن سایر بخش‌ها باشد.

در این نشست همچنین گزارشی از پروژه‌های در حال اتمام شرکت نیز به همراه پروژه‌های به اتمام رسیده با جزئیات مورد بحث قرار گرفت.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: