کد خبر : ۸۰۵۳۴
به روز شده در : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار با افزایش ارزش دلار تثبیت شد اما این فلز برای ششمین افزایش هفتگی متوالی پیش از تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ هفته آینده تعیین شد.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۹۲۷ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز به ۱۹۲۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. طلا به دنبال افزایش ۰.۲ درصدی در هفته بود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: فدرال رزرو باید متقاعد شود و شاخص‌های آنها نشان می‌دهد که تورم در حال کاهش است، اما هنوز باید اندکی کار بیشتری انجام شود. مویا افزود: بازار همچنان برای طلا خوب بود زیرا رکود صعودی خواهد بود و شمش همچنان می‌تواند در محیطی با افزایش نرخ کوچک‌تر رشد کند.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که اقتصاد آمریکا سریع‌تر از حد انتظار رشد کرد و باعث شد طلا بیش از یک درصد عقب‌نشینی کند. شاخص دلار ۰.۱ درصد بالاتر بود و باعث شد طلا با قیمت دلار برای دارندگان سایر ارزها جذابیت کمتری داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا  زمانی که نرخ‌های بهره پایین است سود می‌برد زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد. طلای فوریه آخرین بار با ۱۶.۷ دلار کاهش به ۱۹۲۶ دلار رسید و نقره مارس ۰.۱۲۴ دلار افزایش یافت و به ۲۴.۰۷ دلار رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند پیش از تعطیلی بازار، بهای هر اونس نقره با ۱.۴ درصد کاهش به ۲۳.۵۶۷۵ دلار رسید، پلاتین با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۰۱۲ دلار و ۲۵ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۳.۳ درصد کاهش به ۱۶۲۲ دلار و ۱۴ سنت رسید. افزایش عرضه و رکود تقاضا باعث کاهش قیمت پالادیوم شد.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: