کد خبر : ۸۳۱۱۴
به روز شده در : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: پس از پالایش‌های انجام شده از ۱۲۰ هزار نفر بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی و اولویت‌های تحویل خودرو مشخص شد.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مهدی ضیغمی امروز در نشست خبری گفت: پس از اتمام ثبت نام واردات خودرو، پالایش انجام شد و تعداد زیادی از افراد یا به دلیل اشتباه بانک‌ها یا اشتباه خودشان نتوانستند حسابشان را وکالتی کنند و تعدادی هم پول واریز کردند، اما در سامانه ثبت نام نکردند. ۱۰ تا ۱۵ درصد مردم نیز شماره حساب اشتباه اعلام کردند.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: پس از پالایش‌های انجام شده از ۱۲۰ هزار نفر بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی و اولویت‌های تحویل خودرو مشخص شد.

او گفت: کسانی که اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند و یا به صورت مکتوب تحویل دبیرخانه وزارت صمت یا سازمان حمایت دهند.  بانک‌ها حساب افرادی که انصراف دادند را رفع مسدودی کرده‌اند و تعدادی از بانک‌ها باقی مانده‌اند که هنوز رفع انسداد نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه خودرو در حال ورود به کشور است، گفت: هزار و ۱۰۸ خودرو از برند چانگان تیپ ۲ و ۳ عرضه می‌شود که این خودرو‌ها یا بارگیری شده و یا در حال بارگیری هستند و تمام تلاشمان این است که امشب مجوز عرضه گرفته شود. ۳۰۰ مجوز هم برای خودروی النترا اخذ شده است که عرضه آن به بعد از ۵ فروردین موکول شد.

وی با بیان اینکه به جزء خودرو‌های آمریکایی و فرانسوی خودرو‌های سایر برند‌ها امکان ورود به ایران دارند، افزود: خودرو‌هایی از برند‌های چینی، دانگ فنگ، چانگان، میتسوپیشی، اپل، داچیا، کیا، هیوندا، سانگ‌یانگ، نیسان، تویوتا، جتا، سئات، فیات یا ثبت سفارش شده‌اند و یا در مرحله ثبت سفارش هستند. بخشی از خودرو‌ها خریداری شده و بخشی هم در حال مذاکره برای تأمین ارز هستند. تعدادی از خودرو‌های برند‌های کیا، هیوندایی، میتسوپیشی، چانگان، زوتی و فیات هم اکنون در کشور موجود است. پس از اتمام دوره ثبت نام واردات خودرو، با پالایش‌های انجام شده نهایتاً بین ۳۴ هزار نفر قرعه کشی انجام شد.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: