کد خبر : ۸۳۳۷۸
به روز شده در : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
کارشناس بازار سرمایه گفت: معافیت مالیاتی، امنیت از خطرات سرقت، معافیت‌های مالیاتی از جمله مزیت‌های خرید گواهی سپرده شمش طلا است.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای بیات منش گفت: گواهی سپرده شمش طلا مزیت های مختلفی دارد یکی از مزیت های آن برای دولت جذب نقدینگی و سرمایه های سرگردان وجلوگیری از سفته بازی است. مورد دیگر این که امکان دریافت دارایی فیزیکی شمش سخت تر از ربع سکه است و این گواهی می تواند به ثبات بازار سکه و کاهش حباب آن کمک کند.

او افزود: برای سرمایه گذاران خرد و کلان، ریسک کاهش ارزش ارز (داخلی ریال در کوتاه مدت و بلند مدت و ریسک ارز خارجی دلار و یورو و.. را در بلند مدت) را جبران می کند. امکان فروش مویرگی و گرمی و بهتر را برای تولید کننده بصورت گرمی فراهم می کند در حالی که قبلا تنها تولید کنندگان تنها امکان فروش کیلوگرمی و نه گرمی را از طریق بورس کالا داشتند.

بیات منش گفت: بازار بسیار بزرگی برای تولیدکنندگان به اندازه صدها برابر از نظر تعداد مشتریان در بورس کالا به سبب کدهای جدید خودرو فراهم شد که این روش به شیفت همزمان مشتریان به بازارهای کالایی از جمله مشتقات شمش کمک می کند.

او همچنین گفت: معافیت مالیاتی،امنیت از خطرات سرقت از دیگر موارد مزیت های گواهی سپرده شمش طلا است.

گواهی سپرده کالایی که آقای فلاح مدیر بازار‌های مالی بورس کالا در رابطه با آن می‌گوید: گواهی سپرده کالایی به عنوان یکی از اوراق بهادار مورد تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار، ابزار مالی است که از سال ۱۳۹۴ در بورس کالای ایران راه‌اندازی شده و معاملات دارایی‌های پایه مختلفی از جمله سکه طلا، ربع سکه طلا، زعفران، زیره سبز، برنج، پسته، شیشه جام، سیمان و ... در این بازار انجام می‌شود. شمش طلا جدیدترین دارایی پایه این بازار است که با توجه به ویژگی‌های خاص به نظر می‌رسد دارایی پایه جذابی برای سرمایه‌گذاران باشد.

پیش از این فلاح در رابطه با جزئیات گواهی سپرده شمش طلا بیان کرده بود: در راه‌اندازی این معاملات (گواهی شمش طلا)، دارایی پایه، شمش طلای حدوداً یک کیلوگرمی با حداقل عیار ۹۹۵ قسمت در هزار، تولید یکی از شرکت ها است. به‌عبارت دیگر عیار شمش‌های طلای سپرده شده در خزانه قطعا برابر یا بیشتر از ۹۹۵ خواهد بود.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: