پربازدید ها
کد خبر : ۸۶۱۷۶
به روز شده در : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران گفت: دو فروند نفتکش ۷۵۰ هزار بشکه‌ای از دیگر پروژه‌های این شرکت است که برای کارفرمای خارجی ساخته شده است و دو فروند دیگر در دست ساخت است.
 به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله ابویسانی، مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۱۳۴۷ تأسیس شد و با هدف طراحی و ساخت شناورها و تعمیرات آنها را دارد و پس از انقلاب که به مالکیت دولت درآمد با همین مأموریت ادامه فعالیت داده و پروژه‌های نفتی و گازی که فعالیت دوم این شرکت است ورود کرده است.

وی ادامه داد: شرکت صنعتی دریایی ایران پروژه‌های مهمی را در همین حوزه به سر انجام رسانده است که در حوزه نفت و گاز می‌توان به پروژه‌های پارس جنوبی، فاز یک ،۴،۵،۶،۷،۸ و اخیراً فازهای ۱۳،۲۲،۲۳و ۲۴و فاز ۱۷ و ۱۸ که تماماً سکو های نصب شده در آب را توسط این شرکت ساخته شده و همچنین بارگیری، حمل، نصب و راه اندازی شده و یا با مشارکت شرکت‌های خارجی انجام شده است.

به گفته ابویسانی در ابتدا با شرکت‌های خارجی مشارکت داشته و اکنون از طراحی ساخت حمل و نصب سکو ها همگی توسط این مجموعه به انجام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشتی سازی پروژه‌های متعددی به ثمر رسیده است، اضافه کرد: پروژه‌های شاخصی نظیر دکل حفاری جکاپ ایران خزر را در کارخانه کاسپین استان مازندران در دهه ۷۰ به انجام رسیده است و در دهه ۸۰ سکوی نیمه شناور امیر کبیر را طراحی و ساخت و در محل نصب شد که سنگین‌ترین سازه ساخته شده توسط شرکت‌های ایرانی است.

ابویسانی با اشاره به اینکه همچنین دو فروند نفتکش ۷۵۰ هزار بشکه‌ای از دیگر پروژه‌های این شرکت است که برای کارفرمای خارجی ساخته و تهیه شده است، گفت: همچنین دو فروند نفتکش ۷۵۰ هزار بشکه‌ای در دست ساخت است که ساخت فروند سوم به زودی آغاز می‌شود که مدت زمان دو و نیم ساله برای تحویل آن در نظر گرفتیم که پس از تحویل فروند سوم می‌توان کارهای اجرایی فروند چهارم را آغاز کرد.

به گفته وی اگرچه وقفه‌هایی برای پرداخت منابع وجود داشت با این حال منابع مالی پروژه از طریق کارفرما به موقع تزریق شده و اکنون در حال مذاکره هستیم که منابع پیش پرداخت کشتی سوم را دریافت کنیم و مار را آغاز کنیم.

ابویسانی ادامه داد: همچنین رایزنی‌های انجام شده که بتوانیم سفارش‌های داخلی از شرکت ملی نفتکش دریافت کنیم و رویکرد مثبتی به این مسأله برای واگذاری کار و سفارش ساخت نشان دادند که مذاکرات خوبی در این راستا در نمایشگاه نیز انجام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران طی مذاکراتی که انجام شد قرار بر آن است که شرکت ملی نفت کش کشتی شناور را با همین ظرفیت سفارش دهد و ما اعلام آمادگی کرده ایم و کشتی‌های دیگری را از کشتی‌های جمهوری اسلامی سفارش گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های فرا ساحلی جاری می‌توانند در زمره پروژه‌های شاخص ما قرار داشته باشند، گفت: در حوزه فراساحل سکوی نفتی رشادت در دست اقدام داریم که با کارفرمای این پروژه شرکت نفت فلات قاره است و سرمایه گذاری این پروژه در بخش سطح الارض ۱۳۱ میلیون که مربوط به شرکت صدرا است و بخش تحت الارض طی کنسرسیومی به انجام خواهد رسید. در این پروژه ۴ سکو وجود دارد که دو سکو در داخل آب نسب می‌شوند و ساخت آن نیاز به تکمیل دارند و پس از آن راه اندازی می‌شوند

وی توضیح داد: دو سکو هم در شیپ یارد است که در حال تکمیل ساخت است و امیدوارم تا چند ماه آتی بارگیری و حمل و نصب در محل داشته باشند تا هرچه زودتر این پروژه در مدار تولید قرار بگیرند

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: در پروژه بلال توانستیم که جکت این پروژه را از شرکت پترو پارس اخذ کنیم که در حال طی مراحل مهندسی و تأمین کالا قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال به سر انجام برسد همچنین پروژه فاز یازده را هم جکت آن را گرفتیم و در همین مرحله قرار دارد و به صورت همزمان پیشروی دارند که امید می‌رود این پروژه تا پایان اسفند ماه به نتیجه برسد.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: