کد خبر : ۸۶۱۸۹
به روز شده در : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: : از ابتدای انجام پرواز‌های حج تاکنون میزان تاخیر پرواز زیر ۵۰ دقیقه بوده و بیشتر پرواز‌ها به موقع انجام شده است.
 به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای محمد حیب الهی گفت: از ۵۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه  پرواز‌ها  از فرودگاه  امام خمینی کلید خورد و تاکنون ۶پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی ، از فرودگاه ساری ۵ پرواز  و فرودگاه یزد ۴پرواز به مقصد مدینه داشته ایم.

به گفته مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور،  پرواز  امروز ساری به مقصد مدینه ۶ساعت تاخیر نداشته بلکه ۲ ساعت تاخیر بوده که به دلیل مشکل فنی و در راستای افزایش ایمنی و امنیت مسافران امکان پرواز وجود ندارد.

او ادامه داد: از ابتدای انجام پرواز‌های حج تاکنون میزان تاخیر پرواز زیر ۵۰ دقیقه بوده و بیشتر پرواز‌ها به موقع و در راس ساعت انجام شده است.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها گفت: آخرین پرواز رفت در تاریخ اول تیر از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، همدان و گرگان انجام می‌شود. پرواز‌های برگشت نیز از سیزدهم تیرماه از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، ساری و یزد آغاز و تا تاریخ سوم مرداد که حجاج از فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، اهواز و کرمان وارد میهن اسلامی می‌شوند، ادامه خواهد داشت.

حبیب الهی با اشاره به دو برابر شدن تعداد زائران خانه خدا طی امسال گفت: با افزایش تعداد زائران نسبت به سال گذشته، میزان خدمات فرودگاهی نیز بیشتر خواهد بود به طوری که امسال بیش از دو هزار نفر در این حوزه فعالیت خواهند کرد.

گفتنی است؛ امسال حدود ۸۸ هزار زائر عازم سرزمین وحی می‌شوند و فرودگاه حضرت امام با اعزام ۲۵ هزار و فرودگاه مشهد با اعزام ۱۳ هزار زائر بیشترین اعزام و فرودگاه‌های رشت با اعزام ۴۶۰ زائر و قشم و چابهار با اعزام ۲۳۰ زائر کمترین اعزام را به کشور عربستان خواهند داشت.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: