آخرین اخبار
پربازدید ها
کد خبر : ۸۶۱۹۴
به روز شده در : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قیمت تمام‌شده برای هر ساعت صندلی با احتساب نرخ سوخت یارانه‌ای است و اگر نرخ سوخت تغییر کند، نرخ قیمت بلیت هم به‌تبع آن تغییر خواهد کرد.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی در پاسخ به اینکه تاثیر یارانه سوخت هواپیما بر قیمت بلیت چیست، گفت: قیمت تمام‌شده برای هر ساعت صندلی با احتساب نرخ سوخت یارانه‌ای است که ارائه می‌شود و اگر نرخ سوخت تغییر کند، نرخ قیمت بلیت هم به‌تبع آن تغییر خواهد کرد.  

وی ادامه داد: اگر یارانه‌ای از سوی دولت داده می‌شود، درواقع به مردم داده شده نه به شرکت‌های هواپیمایی؛ چون شرکت هواپیمایی برای اینکه سر پا باشد باید درآمدش با هزینه‌هایش تطبیق داشته باشد و ادامه فعالیت با زیان زیاد، یک بنگاه اقتصادی را دچار ورشکستگی می‌کند، کما اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی دارای زیان زیادی هستند و در یک سال گذشته که قیمت‌ها تغییر نکرده بود هم همه پروازهای داخلی از سوی شرکت‌های هواپیمایی با زیان انجام شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به اینکه با توجه به سهم ۱۰ درصدی حمل‌ونقل هوایی، آیا اختصاص یارانه سوخت توجیه منطقی دارد و چرا پیشنهاد آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و سوخت داده نمی‌شود، گفت: این اطمینان وجود ندارد که دولت در ازای آزاد کردن نرخ سوخت، اجازه دهد که نرخ بلیت هم آزاد شود. اگر واقعا این موضوع تحقق پیدا کند، شرکت‌ها مخالفتی نخواهند داشت؛ اما این نگرانی وجود دارد که دولت نرخ سوخت را آزاد کند اما نرخ بلیت براساس قانون آزادسازی نشود و در آن صورت بنگاه اقتصادی دچار مشکل می‌شود.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: