کد خبر : ۸۶۲۰۰
به روز شده در : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲
در اردیبهشت ١٤٠٢؛
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه ١٤٠٢ در مقایسه با ماه قبل، ٠،٩ واحد درصد کاهش یافته است.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مرکز آمار ایران گزارش نرخ تورم در اردیبهشت ۱۴۰۲ را منتشر کرد که بر این اساس، تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه قبل، ۰.۹ واحد درصد کاهش یافته است.
منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در اردیبهشت ماه ١٤٠٢ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ٥٤،٦ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین، ٥٤.٦ درصد بیشتر از اردیبهشت ماه ١٤٠١ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده­اند. تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه ١٤٠٢ در مقایسه با ماه قبل، ٠،٩ واحد درصد کاهش یافته است.
تورم ماهانه خانوار‌های کشور
منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در اردیبهشت ماه ١٤٠٢ تورم ماهانه خانوار‌های کشور برابر ٢،٨ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ٢.٦ درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ٢.٨ درصد بوده است.
نرخ تورم سالانه خانوار‌های کشور
منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به این ماه، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است . در اردیبهشت ١٤٠٢ نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ٤٩.١ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٥ واحد درصد افزایش یافته است.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: