کد خبر : ۸۶۵۱۳
به روز شده در : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد؛
سبحانیان گفت: با طبقه دلالی و غیر مولد و بخش های که نفعی به تولید کشور وارد نمی کنند برخورد جدی مالیاتی خواهیم کرد.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نظام مالیاتی با توجه به چالش های که با آن مواجه بوده است با پیشرفت خوبی همراه بوده است و با توجه به آن که بیش از ۵۰ درصد بودجه جاری کشور توسط درآمدهای مالیاتی  باید محقق کنیم و ایفای نقش عدالت محور هم از نظر تکالیف قانونی  باید اجرا کنیم در همین زمینه باید چند راهبرد را در پیش بگیریم  و با کمک تمام ذی‌نفعان  آن را دنبال کنیم.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور،  در این بخش باید همه دستگاه ها  کمک کنند  تا شاهد تحول اقتصادی کشور که از اصلاح نظام مالیاتی می گذرد  باشیم.

او می گوید: یکی از راهبردهای اصلی در حوزه مالیات آن است که  بازوی قدرتمندی برای بخش تولید کشور باشیم و با توجه به مراودات که در  اقتصاد کشور  رخ می دهد باید با طبقه دلال و  غیر مولد کشور مبارزه جدی کنیم چراکه این افراد با فعالیت های غیر جذابی که انجام می دهند بخش تولید را مایوس می کنند.

سبحانیان بیان کرد: متاسفانه این دلالان با فرار مالیاتی که می کنند با نقاب و چهره موجه حضور پیدا می کنند به طوری که برخی از نهادهای مقدس با استفاده از  عناوین مقدس سوء استفاده های می کنند که در این حوزه ما عزم خود را جدی کرده ایم تا با این طبقه غیر مولد برخورد کنیم.

معاون وزیر اقتصاد افزود: سازمان امور مالیاتی به دنبال تکریم مودیان است چراکه اگر ما به دنبال وصول حداکثری مالیات هستیم باید مالیات پردازان خود را تکریم کنیم ما باید با آنها احترام بگذاریم و به شبهات و سوالات آنها پاسخ دهیم  که در همین زمينه  ما میزهای را در بخش های مختلف مستقر کرده و تفاهم نامه های را با بخش های مختلف منعقد کرده ایم تا به سوال و شبهات مودیان مالیاتی پاسخ دهیم.

او گفت: اگر ما به دنبال افزایش درآمد هستیم  باید سطح رضایت مندی و تکریم افرادی که مالیات پرداخت می کنند را افزایش دهیم و با توجه به آن که  برای اولین سال است سهم درآمدهای مالیاتی در بخش های مختلف به ۵۰ درصد رسیده است بنابراین باید   وظایف تکالیف مودیان را ساده کنیم و بخش عمده ای از اقدامات را غیر حضوری انجام دهیم.

سبحانیان بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ در حوزه مالیات بر اصناف و مشاغل با رویکرد حداکثری تبصره ماده ۱۰۰ بسیاری از مشاغل با استفاده از  تکالیف  و مشوق اظهار نامه مالیات خود را پرداخت کردند.

 رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: راهبرد سومی که سازمان امور مالیاتی دنبال کرد  پاسخ گویی به گلایه مالیات دهندگان بوده در خصوص بی عدالتی در پرداخت مالیات  به طوری که برخی از افراد می گویند حوزه درآمدی من با صنف دیگر برابر است اما چرا باید من بیش از  آنها مالیات پرداخت کنم که  در این زمینه ما به سمت هوشمند سازی  روش های مالیاتی و پرهیز از روش های غیر سنتی  در حال حرکت هستیم تا بی عدالتی در این بخش صورت نگیرد.

او افزود: در این بخش ما از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان استفاده خواهیم کرد تا شاهد تحول در این حوزه باشیم که با ۶۰ شرکت دانش بنیان جلساتی را برگزار کرده ایم تا از ظرفیت آنها استفاده کنیم.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: