کد خبر : ۸۶۵۵۱
به روز شده در : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال میزان اراضی اخذ شده از دستگاه ها برای ساخت مسکن ملی به ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده است.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان مالکی گفت: سال گذشته تنها ۵۰۰ هکتار از اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها منجر به اخذ سند به منظور استفاده در طرح نهضت ملی مسکن شده بود اما در حال حاضر بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین اخذ سند شده است و نقش اطلاع‌رسانی‌های درست رسانه در این اقدام مشهود است.

به گفته  سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن  بیش از ۳۰ هزار هکتار برای ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است.

مالکی می گوید: طبق مطالعات انجام شده کمبود و عقب ماندگی زیادی در حوزه مسکن وجود دارد که بخشی از آن ناشی از عدم برنامه‌ریزی و کم کاری‌های دولت‌های گذشته است و کشور را با چالش کمبود مسکن مواجه کرده است‌.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود مسکن برای ۶ میلیون خانوار مواجه هستیم که باید در نهضت ملی مسکن این کمبود را جبران کنیم.

به گفته مالکی، تامین زمین اقدام ملی مسکن که در اواخر دولت قبلی آغاز شد حتی کفاف ۱۰۰ هزار واحد را هم نمی‌داد. از سوی دیگر، تعداد تمام واحدهای ساخته شده مسکن مهر بر روی اراضی سازمان ملی ۵۹۰ هزار واحد بود.

او گفت: در حال حاضر با تامین اراضی مازاد از دستگاه های مختلف امکان ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی و یک طبقه در بسیاری از شهرهای کشور وجود دارد که با اجرای آنها می‌توانیم بخشی از نیاز متقاضیان را پاسخ دهیم.

مالکی توضیح داد: در حال حاضر اگر تمامی دستگاه ها  همکاری لازم را برای  ارائه اراضی مازاد خود را انجام دهند و سرعت اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن افزایش می یابد.

او گفت:  در ارائه اراضی مازاد تاکنون وزارت جهاد کشاورزی همکاری کرده و هنوز بسیاری از دستگاه ها در این بخش کوتاهی های دارند.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: