کد خبر : ۸۶۵۸۲
به روز شده در : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
مدیرعامل نوسازی شهر تهران گفت: طبق بررسی های صورت گرفته ۶۰۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده امکان نوسازی دارند.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مهدی هدایت گفت: طی یک سال گذشته برای اولین بار تولید مسکن را در تهران فراهم کرده ایم و تمامی اراضی که امکان ساخت داشته است،  عملیاتی کرده ایم.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی تهران، از روزی که قرارگاه جهادی مسکن تهران را با رویکرد رفع موانع در این بخش ایجاده کرده ایم،  طبق بررسی های صورت گرفته ۶۰۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده امکان نوسازی دارند.

او ادامه داد: برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته رکود ساخت وساز و نوسازی داشته ایم که اکنون با رشد ۶۲ درصدی در این بخش مواجه هستیم.

هدایت گفت : در تهران محدوده های ناکار آمد از جمله محلات کوره آجر پذیری طرح های موضوعی تشکیل داده ایم. 

مدیرعامل نوسازی گفت: اولین شهری هستیم که محدوده های هدف بازآفرینی را شناسایی کرده ایم.

او افزود: در کوتاه مدت مشوق ها به طور قطع در آینده به نفع شهرها خواهد بود در در دولت دهم ۴ میلیون مسکن برنامه ریزی شد که از این تعداد ۳ میلیون و ۱۰۰ واحد به صورت خود مالکی ساخته شد و دولت دخالت کمتری داشت که این واحدها به سرعت اجرایی شد؛ بنابراین در بافت های فرسوده باید به صورت خود مالکی ساخته شود و این اقدام هم در صورتی که میزان وام افزایش یابد ما شاهد تسریع در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن خواهیم بود‌.

هدایت گفت: پردیس اولین شهر در کشور بود که خدمات زیر بنایی و روبنایی خودمان را انجام داده ایم .

او گفت: هزینه های ساخت مسکن در خارج از محدوده شهرها با احتساب هزینه های زیر بنایی متری ۵۰ میلیون تومان می شود که از این میزان در صورتی که وزارت راه وشهرسازی ورود کند،  ۷۰ درصد آن را باید پرداخت کند.

 او  گفت: در صورتی که تسهیلات افزایش یابد،  سرعت اجرای نوسازی بیشتر خواهد شد.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: