کد خبر : ۱۰۱۵۸۶
به روز شده در : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۳۳۴۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۸۸۹ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: با اعلام کاهش دامنه نوسان به یک درصد برای سهام و دو درصد برای صندوق‌ها قبل از شروع بازار، بازار تحت تاثیر خبر‌های سیاسی - نظامی با صف فروش حداکثری شروع کرد اما محدود کردن دامنه نوسان باعث شد ریزش قیمتی احساس نشد.

 این کارشناس بازار سرمایه گفت: دلار بازگشایی بالایی را تجربه کرد، اما در پی تنش زدایی به سمت پایین حرکت کرد و صندوق‌های طلا با ریزش و حتی صف فروش همراه شدند. به نظر می‌رسد ارزندگی بورس در کنار اظهارات مناسب مقامات دو کشور با بهبود فضای سیاسی-نظامی تابلوی سهام به روند عادی و متعادل برگرداند و با رشد مناسب دلار نیمایی بازار به روند صعودی تغییر جهت دهد.

او افزود: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۳۳۴۲ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۸۸۹ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است. یکی از کمترین ارزش معاملات چند سال اخیر ثبت شد.

وفایی می‌گوید: تعداد نماد‌های مثبت امروز ۴۸ و تعداد نماد‌های منفی ۷۳۴ نماد بود همچنین خالص سفارشات با خروج ۷۶۹ میلیارد تومانی پول از بازار سرمایه همراه بود و در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۱۱۹۳ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: