کد خبر : ۱۰۱۹۳۷
به روز شده در : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندر عباس گفت: صادرات نفت ایران روند صعودی دارد و همزمان شاهد افزایش قیمت نفت نیز هستیم، این موضوع موجب خواهد شد تا قیمت طلا و ارز در داخل کشور بیش از این افزایش نیابد.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از تسیم، محمد اقتصادی؛ رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندر عباس با اشاره به اینکه در چند هفته گذشته شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در داخل کشور هستم، مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت طلای داخلی را افزایش قیمت اونس جهانی دانست و گفت: عامل دیگر افزایش قیمت طلا در کشور تنش‌های سیاستی و جنگ بین کشورها در منطقه و به تبع آن نرخ ارز است که موجب شده  تا بازارهای جهانی نیز تحت تاثیر قرار گیرد.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس بیان داشت: به طور معمول وقتی که تنش‌های سیاسی و جنگ بین کشورها افزایش می‌یابد، اولین بازاری که تحت تاثیر قرار می‌گیرد اونس جهانی است.

اقتصادی تصریح کرد: حال که بخشی از تنش‌های بین المللی به کشور ما مربوط می‌شود، بازارهای داخلی را با واکنش‌های متفاوتی رو به رو کرده است. به همین دلیل شاهد افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت طلا در داخل کشور هستیم، اما باید تاکید کنم که عوامل بنیادین اقتصاد ایران تغییری نداشته است و از طرف دیگر صادرات نفت ایران روند صعودی دارد و همزمان شاهد افزایش قیمت نفت نیز هستیم، این موضوع موجب خواهد شد تا قیمت طلا و ارز در داخل کشور بیش از این افزایش نیابد.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس اظهار کرد: در معاملات روز یکشنبه 26 فروردین، یعنی بعداز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، شاهد بودیم که نرخ دلار آزاد تا کانال 70 هزار تومان صعود کرد و در ادامه و تاکنون نرخ دلار تا کانال 65 هزار تومان عقب نشینی کرد، این موضوع نشان می‌دهد که بنیادهای اقتصاد ایران درحال حاضر مستحکم است.

اقتصادی در پایان تاکید کرد: تنش‌های بین‌المللی و مسائل سیاسی منطقه شرایطی را برای دلالان فراهم کرده تا این افراد با تحت تاثیر قراردادن مردم، به نوسان بازارها و سودجویی خود بپردازند، در نتیجه مقداری از افزایش قیمت ارز و طلا را می‌توان ناشی از فعالیت این افراد هم دانست که با کمتر شدن التهابات سیاسی، می‌توان به ثبات و آرامش بازار امیدوار بود.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: