کد خبر : ۱۰۲۵۱۶
به روز شده در : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
به گفته مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای عرضه‌کنندگان کالاهای قاچاق در قانون در نظر گرفته شده که اصناف از آن بی‌خبرند.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از فارس، وحید خدرویسی امروز در نشست هماهنگی با مدیران ارشد فروشگاه ها و مال ها، گفت: براساس ماده 18 قانون قاچاق نگهداری، عرضه یا فروش کالای قاچاق حسب مورد توسط واحدهای صنفی تخلف محسوب می شود و برای مرتکب علاوه بر ضبط کالا و ارز در مرحله اول جریمه نقدی معادل دو برابر ارزش ریالی آن، مرتبه دوم چهار برابر ارزش کالا و مرتبه سوم جریمه نقدی معادل 6 برابر ارزش کالا در نظر گرفته می شود.
وی بیان داشت: بنابراین قانون گذار جرایم سنگینی را برای واحدهای صنفی متخلف در نظر گرفته است.
مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در تعریف قاچاق تخلفات از مبادی ورودی تا محل عرضه در نظر گرفته شده است و جلسات متعددی با تمام اتحادیه برگزار شده است. تمام مسئولین ستاد از جمله رئیس ستاد دوست ندارند که حتی یک واحد صنفی به خاطر موضوع قاچاق بسته شود.
وی افزود: ما به بحث های مختلف از جمله تولید رقابت پذیر واقف هستیم و تمام موضوعات به کرات در ستاد بررسی می شود و گزارشات برای مقامات عالی کشور ارسال می شود.
خدرویسی بیان داشت: این جلسات نشان می دهد که ستاد چه قصدی از برخورد با عرضه کنندگان قاچاق دارد و نشان می دهد که بنای ما مچ گیری نیست زیرا اگر چنین نیتی داشتیم اقدام به برگزاری جلسات نمی کردیم. ما  بارها به اتاق اصناف و اتحادیه ها موارد قانونی را اعلام کرده ایم تا ضربه نخورند. 
وی بیان داشت: بخشی از واحدهای صنفی از مقررات و سختگیریی های قانون مبارزه با قاچاق کالا بی خبر هستند، بنابراین باید آموزش های لازم به اصناف داده شود.  
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: