کد خبر : ۱۰۱۹۶۹
به روز شده در : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
تعدادی از مخاطبان با اشاره به برخی از مشکلات در حوزه عرضه نان در نانوایی‌ها، با ارائه راهکارهایی خواستار ساماندهی صنف نانوایان و رفع مشکلات مردم در خرید نان شدند.
به گزارش سفیر اقتصاد به نقل از فارس،تعدادی از مخاطبان  با طرح برخی مشکلاتی که درنانوایی‌های کشور وجود دارد می‌گویند که نانوایی‌های کشور باید ساماندهی شود.
مخاطبان به وجود 7 اشکال در عرضه نان و نانوایی‌ها اشاره دارند.
۱_ در برخی از سوپر مارکت‌ها و لبنیاتی‌ها و پروتئینی‌ها؛ فروش نان در حال انجام است، در این شرایط یارانه نان به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد و شهروندان باید نان با آرد یارانه‌ای را با قیمت بالاتر از این فروشگاه‌ها تهیه کنند در حالی که باید فروش نان نانوایی به صورت عمده به سوپرمارکتی‌ها ممنوع شود. 
۲_نصب بنر نرخ‌نامه و ساعت کاری در نانوایی‌های سراسر کشور ضرورت دارد اجباری شود، عدم نصب بنر ساعت کاری نانوایی و قیمت نان در معرض دید شهروندان، موجب تغییر ساعت کاری برخی از نانوایان می‌شود و برخی از نانوایان ساعت کاری خود را به دلخواه خود تغییر می‌دهند. 
۳_ پس از هر بار افزایش قیمت نان؛ فورا اقدامات لازم جهت چاپ و توزیع و نصب بنر ساعت کاری نانوایی و قیمت جدید نان در نانوایی‌های سراسر کشور انجام گیرد. 
۴_امکان ثبت تخلف عدم نصب بنر ساعت کاری نانوایی و قیمت نان در سامانه نظر (سامانه ثبت نظرات خریداران نان) فراهم شود.
۵_ فروش خمیر به دستگاه‌های کارتخوان نانوایی اضافه شود، برای تعداد فروش خمیر نیز سقف حداکثری مشخص شود. 
۶_ شهروندان برای خرید خمیر صف بایستند، خرید خمیر بدون صف ایستادن ممنوع شود؛ متاسفانه برخی از شهروندان خمیر را بدون صف ایستادن از نانوایی خریداری و با خمیرها در منزل پیتزا و شیرینی خانگی و غیره تهیه می‌کنند.
۷_ قیمت پلاستیک در دستگاه کارتخوان مخصوص نانوایی هر سال به‌روزرسانی شود.
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: